New York City, baby!

För ett par helger sen åkte alltså jag, några kompisar till mig härifrån, Linn (!) och en kompis till Kristina till det stora äpplet! Vi hade fått lov att bo i Kristinas värdfamiljs lägenhet som ligger på 5:e avenyn (mycket centralt!). Så det var 7 tjejer i en 2:a, det går det med :)

Vi besökte Times Square, Central Park, New York Public Library, den kända tågstationen, Brooklyn bridge, en svensk godisbutik! Må hända att jag glömt något. Här lite pics:


Times Square


Jag gillar denna bilden. Mitt i allt kaos som pågår omkring står Linn där så lugnt och fint!

För första gången besökte jag Central Park, som för övrigt är enorm!! Jag skulle lätt gå vilse där. Kan ju tillägga att vi var i N.Y.C under en otroligt varm helg, så Central Park var inte tom så att säga..


En bild från parken.


Tycker bilden är så härlig! Den visar verkligen hur Central Park liksom är insprängd mitt i staden.
En annan sak jag insåg under vistelsen där var hur jag saknade havet. Var svalkar man sig i New York, liksom?!


Brooklyn bridge, dvs bron som går mellan Manhattan och Brooklyn.






Upptäckte en fin park nära Times Square :)


New York Public Library


Vi åkte med den förbaskade tunnelbanan (den drev mig galen för de där maskinerna där man matar in pengar inte ville göra som jag ville). Tunnelbanesystemet i N.Y.C är enormt, man fick ta sig tid till att fundera ut vilken färg på linje man skulle med, osv. Men det gick bra för oss :) Är glad för att mitt lokalsinne hjälpte oss några gånger med, är bra att ha!


Lägenheten vi bodde i under helgen hade högst upp i byggnaden roof top, så vi var där uppe och tog lite bilder :)


Långt där nere är trafiken, coolt ju :)
(Mamma, jag börjar likna dig mer och mer, inte sant..?!)


En byggnad i Brooklyn. Vet inte riktigt vad som händer där inne, men ville ha med den :)


Rockefeller Center


Det var på lördagkvällen, jag och Linn är ute och promenerar.. Vi ser både den stora tågstationen och Rockefeller Center på håll. Kul!


Vi tog oss till West Village, södra delarna av Manhattan, och letade upp den svenska godisbutiken Sockerbit! Det var lycka det. Vi betalade dyrt för lösgodiset, men det var det värt :)


!!! Tror dock bara en av kassabiträdena pratade några ord svenska. Så helsvenskt var det inte. Jag hittade också pärlsocker som fick följa med mig hem!


Jo, det glömde jag ju säga! Bussen jag åkte med från Boston anlände i Chinatown! Så spenderade några timmar där. Det kändes lite som att vara hemma :) Jag och Rosa satt och pratade och åt körsbär och äkta kinamat vid en lekpark där det lekte massa kinesiska barn. Saknade dock honey bee lite extra när jag var där.

Vi hade en fanstatisk helg i New York! Vi fick uppleva mycket. Men det var också mindre roli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0