Lucia

Hejhopp! Tankte jag skulle skriva nagon rad om livet just nu. Lite lagom ingaende :)

Kom pa att jag glomde skriva att jag var ivag pa en helgkurs for ca. en manad sedan! Den kallas Silver Bay, anordnas enbart for au pairer och varar fran fredag kvall till sondag formiddag. I delstaten New York, inte i New York City som min vardmamma forstatt det som, haha. Efter X antal timmars resande beroende pa vart man bor, de flesta kom fran delstaterna omkring, anlande alla pa fredagkvallen till en stor kursgard/ lagergard dar man fick nyckel till det rum man skulle bo i de kommande 2 natterna, sen fick vi valja 6 olika klasser vi ville ta under helgen, 4 pa lordagen och 2 pa sondagen. Vi at middag och gick till sangs da klockan var 10-11.

Pa lordagen borjade dagen med supergod frukost, lika mycket och gott som en hotellfrukost! Jag hamnade i chocktillstand da personalen tog hand om varan disk, haha. Ar sa van att hela tiden ta hand om andra. Sedan hade jag 4 olika kurser, Social media, How to Travel the USA, Scrapbooking- klass (!!!) och en klass som hette Creative Storytelling. Det var riktigt roligt och larorikt. Pa kvallen var det middag och lararna hade anordnat en liten show. Sedan var det dags for disco innan dagen var slut.

Pa sondagen hade jag en liknande klass som var ungefar som den jag hade dagen innan: How to travel the USA, men pa denna fick vi au pairer tips pa hur man reser billigt, olika hemsidor, osv. Sedan hade jag valt en klass som heter American slang, superkul! Det var en riktigt rolig helg, avslappnande da det var uppe i bergen precis intill en sjo, god mat, roliga larare och dessutom larde jag kanna flera nya personer :) Skulle rekommendera alla att aka till Silver Bay!

I ovrigt ar det fullt upp nu, alla 3 barnen ar med i en julshow som heter Holiday Delights, sa det ar ovning varje dag nu da det ar nu till helgen! Nastan alla julklappar ar inkopta, en ska scrapbookas men annars kanns julen inte sa langt bort.

Maste ju saga att det ar lite spannande att fira en ameriansk jul i ar. Det ar annorlunda pa flera satt. Istallet for att pynta inuti husen med tomtar satter manga upp massa ljusslingor och tomtar och liknande utanfor sitt hus. Sa nar man ar ute och kor da det ar morkt ar det sa kul att se alla dekorerade hus.

Nu vet jag ju inte an hur julen kommer att bli hos min vardfamilj, men min forra au pair sa att det ar "crazy", blir spannande att se. Har fatt order om att sortera ut pojkarnas for sma klader och gamla leksaker denna veckan, sa vi far se..!

Vissa dagar ar det skitjobbigt att inte vara hemma och fixa julforberedelser med familjen, andra, som idag kanns det helt okej. Men det vore ju saklart mysigt att sitta och lussefika med paronen och systrarna idag, ni far gora det lite extra for mig med!

Nu ar det dags att logga ut harifran, jag ska hamta upp min varddotter.

Vi hors snart igen!

xoxo Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0